Przeprowadzenie edukacji ekologicznej dla dzieci i młodzieży w ramach Projektu "Budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego"

Data: 25.09.2012

PL-Szczecin: Roboty budowlane w PL-Szczecin: Usługi edukacyjne i szkoleniowe

2012/S 184-302776

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

ul. Czesława 9

Punkt kontaktowy: Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Osoba do kontaktów: Magdalena Wnęk

71-504 Szczecin

POLSKA

Tel.: +48 918869065

E-mail: mwnek@zuo.szczecin.pl

Faks: +48 914557143

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.zuo.szczecin.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres:Powyższy(-e) punkt(-y)kontaktowy(-e)

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej

Inna: Sp. z o. o.

I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności

Inny: Gospodarka odpadami

I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis

II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

Przeprowadzenie edukacji ekologicznej dla dzieci i młodzieży w ramach Projektu "Budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego".

II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Usługi

Kategoria usług: nr 24: Usługi edukacyjne i szkoleniowe

Kod NUTS PL42

II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego

II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej

II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu

1. Przedmiotem Zamówienia jest Przeprowadzenie edukacji ekologicznej dla dzieci i młodzieży w ramach Projektu "Budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego".

2. Zakres zamówienia obejmuje:

1) przygotowanie, przeprowadzenie i koordynację zajęć o tematyce ekologicznej ze szczególnym naciskiem na gospodarkę odpadami dla dzieci przedszkolnych oraz uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych;

2) przygotowanie, przeprowadzenie i koordynację konkursów wiedzy o tematyce ekologicznej ze szczególnym naciskiem na gospodarkę odpadami dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych;

3) przygotowanie, przeprowadzenie i koordynację konkursów plastycznych o tematyce ekologicznej ze szczególnym naciskiem na gospodarkę odpadami dla dzieci przedszkolnych oraz uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych;

4) zwiększenie zasięgu edukacji poprzez zapraszanie do uczestniczenia w prowadzonych zajęciach edukacyjnych nauczycieli ze szkół, które nie zostaną ujęte w programie edukacji.

II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

80000000, 80110000, 80100000, 80200000

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

II.1.8)Części

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2)Wielkość lub zakres zamówienia

II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:

1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie edukacji ekologicznej dla dzieci i młodzieży w ramach Projektu "Budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego".2. Zakres zamówienia obejmuje:

1) przygotowanie, przeprowadzenie i koordynację zajęć o tematyce ekologicznej ze szczególnym naciskiem na gospodarkę odpadami dla dzieci przedszkolnych oraz uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych;

2) przygotowanie, przeprowadzenie i koordynację konkursów wiedzy o tematyce ekologicznej ze szczególnym naciskiem na gospodarkę odpadami dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych;

3) przygotowanie, przeprowadzenie i koordynację konkursów plastycznych o tematyce ekologicznej ze szczególnym naciskiem na gospodarkę odpadami dla dzieci przedszkolnych oraz uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych;

4) zwiększenie zasięgu edukacji poprzez zapraszanie do uczestniczenia w prowadzonych zajęciach edukacyjnych nauczycieli ze

szkół, które nie zostaną ujęte w programie edukacji.

3. Podstawowe informacje na temat realizowanego Projektu.

Zamawiający jest beneficjentem środków przyznanych z Funduszu Spójności w ramach działania 2.1 priorytetu II Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013 dla Projektu pn. "Budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego" (dalej: "Projekt"), które zostały przyznane na podstawie umowy o dofinansowanie z dnia 30.5.2011 r. nr POIS.02.01.00-00-004/10-00.

4. Główne cele i założenia edukacji ekologicznej.

1) Głównym celem i założeniem edukacji ekologicznej jest przekazanie informacji na temat powstającego systemu gospodarki odpadami i jego elementów na rzecz racjonalnej gospodarki odpadami. Edukacja ta powinna mieć charakter społeczny i przyczyniać się do podniesienia świadomości ekologicznej, poziomu wiedzy uczniów miast i gmin objętych odziaływaniem Projektu. Wskazanie na problemy wynikające z nadmiernej produkcji odpadów oraz upowszechnianie wiedzy na temat poszczególnych elementów zintegrowanego systemu gospodarki odpadami, takich jak segregacja odpadów, recykling i bezpieczne unieszkodliwianie z wykorzystaniem metody termicznej będącej końcowym elementem zamykającym system gospodarki odpadami.

2) Realizacja edukacji ekologicznej ma przyczynić się do:

a) zwiększenia świadomości proekologicznej wśród dzieci i młodzieży miast i gmin objętych Projektem;

b) działania na rzecz redukcji wytwarzanych odpadów z naciskiem na selektywną zbiórkę;

c) zwiększenia świadomości mieszkańców w zakresie konieczności stosowania termicznych metod unieszkodliwiania odpadów komunalnych(przedstawienie zalet i zagrożeń);

d) propagowania segregacji odpadów w szkołach;

e) kształtowania kultury ekologicznej;

f) tworzenia nowych wzorców zachowań w zakresie korzystania z zasobów środowiska;

g) kształtowania prośrodowiskowych postaw, wartości i przekonań jednostek oraz grup społecznych, w tym wytwórców i posiadaczy odpadów;

h) wyeliminowania niekontrolowanego wprowadzania odpadów do środowiska;

i) dostarczania wiedzy na temat stanu środowiska naturalnego.

3) Realizacja edukacji winna być prowadzona z wykorzystaniem metod aktywizujących tzn. kładących nacisk na aktywność uczestników w trakcie procesu przekazywania i przyswajania informacji. Zamawiający oczekuje doboru odpowiednich do wieku odbiorców metod przekazywania informacji z uwzględnieniem technik pracy grupowej, które szczególnie pobudzają aktywność uczniów np. burzę mózgów, debaty (analizy argumentów "za i przeciw"), gry dydaktyczne, element dramy (wchodzenie w role), praca w małych grupach, symulacje itp.

5. Zakres terytorialny.

Przedmiot zamówienia będzie realizowany na obszarze oddziaływania Projektu do którego zalicza się:

— Region szczeciński,

— Region CZG - RXXI,

— 7 gmin z Regionu szczecineckiego ustanowione w Programie Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012 - 2017 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2018 - 2023.

Szczegółowy podział Regionów z uwzględnieniem gmin objętych oddziaływaniem Projektu przedstawia się następująco:

— Region Szczeciński: Banie, Barlinek, Bielice, Boleszkowice, Cedynia, Chojna, Choszczno, Dobra Szczecińska, Dobrzany, Dolice, Goleniów, Gryfino, Ińsko, Kołbaskowo, Kozielice, Krzęcin, Lipiany, Marianowo, Mieszkowice, Moryń, Myślibórz, Nowe Warpno, Nowogródek, Pełczyce, Police, Przelewice, Pyrzyce, Recz, Stare Czarnowo, Stara Dąbrowa, Stargard Szczeciński (M), Stargard Szczeciński (G), Suchań, Szczecin, Trzcińsko Zdrój, Warnice, Widuchowa;

— Region CZG - RXXI:

Brzeżno, Chociwel, Dobra Nowogardzka, Drawsko Pomorskie, Dziwnów, Golczewo, Gryfice, Kamień Pomorski, Karnice, Maszewo, Międzyzdroje, Nowogard, Osina, Ostrowice, Płoty, Przybiernów, Radowo Małe, Resko, Rewal, Stepnica, Świerzno, Świnoujście, Trzebiatów, Węgorzyno, Wierzchowo, Wolin, Złocieniec,

— Region szczecinecki:

Kalisz Pomorski, Mirosławiec, Wałcz, Bierzwnik, Drawno, Tuczno, Człopa.
II.2.2)Informacje o opcjach
Opcje: nie

II.2.3)Informacje o wznowieniach Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie

II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczące zamówienia

III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:

Wadium należy wnieść w wysokości 20 000 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy PLN) w terminie do dnia 31.10.2012 r. do godziny 10:00. Decyduje data wpływu środków do Zamawiającego.

III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

1. Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.

2. Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 1 musi znajdować się w ofercie wspólnej Wykonawców. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

3. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp.

4. Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej Wykonawców, powinna być sporządzona zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.

5. Sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej:

1) dokumenty, dotyczące własnej firmy, takie jak np.: odpis z właściwego rejestru, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, zaświadczenie naczelnika urzędu skarbowego, zaświadczenie ZUS, informacja z KRK itp. - składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu;

2) dokumenty wspólne takie jak np.: oferta cenowa, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu itp. - składa pełnomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną;

3) kopie dokumentów dotyczących każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania tych Wykonawców.

6. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w pkt 1 - 4. Jeżeli jednak podmiot występujący wspólnie (spółka cywilna) na podstawie odrębnych przepisów, dla celów podatkowych lub związanych z ubezpieczeniami jest traktowany jako jeden podmiot (jedna jednostka organizacyjna) - dokumenty dotyczące podatków, opłat i ubezpieczeń powinien złożyć niezależnie ten podmiot.

7. Przed podpisaniem umowy Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę regulującą współpracę między nimi.

III.1.4)Inne szczególne warunki

Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie

III.2)Warunki udziału

III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w związku z zaistnieniem okoliczności, o których mowa art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania Wykonawcy obowiązani są złożyć:

1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (w sytuacji składania oferty wspólnej niniejsze oświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu);

2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli przepisy odrębne wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp (w sytuacji składania oferty wspólnej odpis z rejestru lub oświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu);

3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w sytuacji składania oferty wspólnej niniejsze zaświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu);

4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w sytuacji składania oferty wspólnej niniejsze zaświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu);

5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy Pzp - wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przez upływem terminu składania ofert (w sytuacji składania oferty wspólnej niniejszą informację składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu),

6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp - wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w sytuacji składania oferty wspólnej niniejszą informację składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu).

2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 2 - 4 i 6 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.

3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 5 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 2 pkt 4 - 8 ustawy Pzp.
4. Dokumenty, o których mowa w pkt 2 ppkt 1 i 3 i pkt 3, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

5. Dokumenty, o których mowa w pkt 2 ppkt 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składnia ofert.

6. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis pkt 4 i 5 stosuje się odpowiednio.

7. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy mają złożyć:

1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (w sytuacji składania oferty wspólnej oświadczenie składa pełnomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną);

2) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku składania oferty wspólnej niniejszy dokument składa Wykonawca lub Wykonawcy odpowiadający za spełnienie warunku);

2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

3. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego Warunku.

4. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w pkt 1, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, przedkłada informację, o której mowa w pkt 1 ppkt 2, dotyczącą tych podmiotów.

4. W przypadku, jeżeli Wykonawca przedstawia kopie dokumentów dotyczących podmiotów, o których mowa w pkt 2, muszą być one poświadczone za zgodność z oryginałem przez te podmioty.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

— warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 100 000 PLN.

2. Oceny warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokona w oparciu o złożone przez Wykonawcę dokumenty na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

3. W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publiczne dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.
III.2.3)Kwalifikacje techniczne

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

1. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy mają złożyć:

1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (w sytuacji składania oferty wspólnej oświadczenie składa pełnomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną);

2) wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich przedmiotu (nazwy, zakresu), podmiotu zlecającego usługę, miejsca wykonania usługi, dat wykonania (miesiąc i rok rozpoczęcia i zakończenia) i wartości brutto, sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (w sytuacji składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny wykaz) wraz z dokumentami potwierdzającymi, że te usługi zostały wykonane należycie;

3) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (w sytuacji składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny wykaz);

2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

6. W przypadku, jeżeli Wykonawca przedstawia kopie dokumentów dotyczących podmiotów, o których mowa w pkt 2, muszą być one poświadczone za zgodność z oryginałem przez te podmioty.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:

1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

— Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku.

2) posiadania wiedzy i doświadczenia;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

— warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał należycie co najmniej 3 usługi edukacyjne.

Za usługę edukacyjną Zamawiający uzna wykonanie w ramach jednej umowy kursu lub szkolenia skierowanych do dzieci i młodzieży o wartości co najmniej 150 000 PLN brutto lub przeszkolenie w ramach jednej umowy co najmniej 200 osób.

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

— warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą na niżej wymienione stanowisko:

a) Koordynator (Przedstawiciel Wykonawcy) - który będzie odpowiedzialny za bezpośredni kontakt z Zamawiającym, oraz koordynację działań związanych z realizacją przedmiotu zamówienia.

Osoba ta ma posiadać następujące kwalifikacje i doświadczenie zawodowe: wykształcenie wyższe, co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe, w tym doświadczenie w koordynacji co najmniej jednej usługi polegającej na realizacji kursu lub szkolenia skierowanego do dzieci i młodzieży o wartości co najmniej 150 000 PLN brutto lub w ramach którego przeszkolono co najmniej 200 osób.

2. Oceny warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokona w oparciu o złożone przez Wykonawcę dokumenty na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

3. W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publiczne dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.

III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi

III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu

Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie

III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury

IV.1.1)Rodzaj procedury Otwarta

IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału

IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu

IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia

IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia

Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej

1. Koncepcja edukacji. Waga 70

2. Cena. Waga 30

IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej

Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

IV.3)Informacje administracyjne

IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą: ZUO.POIS.101.001/2012

IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego

Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów: 31.10.2012 - 10:00
Dokumenty odpłatne: nie

IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

31.10.2012 - 10:00

IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom

IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu polski.

IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8)Warunki otwarcia ofert Data: 31.10.2012 - 10:15

Miejscowość:

Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Sp. z o. o. w Szczecinie, ul. Czesława 9, 71-504 Szczecin, pokój 11 (pierwsze piętro, sala konferencyjna).

Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak

Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 2.1 priorytetu II Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, projekt pn. "Budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego".
Dotyczy umowy o dofinansowanie nr POIS.02.01.00-00-004/10-00.

VI.3)Informacje dodatkowe

I. Ponadto do oferty Wykonawca obowiązany jest dołączyć:

1) formularz oferty - sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument),

2) odpowiednie pełnomocnictwa (w przypadku składania oferty wspólnej lub w sytuacji określonej w Rozdziale XV pkt 1 ppkt 3 zdanie drugie niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia),

3) oświadczenie wskazujące część zamówienia, którą Wykonawca zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom (o ile Wykonawca przewiduje udział podwykonawców w wykonaniu zamówienia) - sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

4) koncepcję ofertową w celu oceny oferty zgodnie z kryteriami oceny ofert określonymi w Rozdziale XIX (w formie pisemnej, podpisanej przez Wykonawcę, w przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden dokument).

Koncepcję ofertową stanowi:

a) scenariusz realizacji zajęć edukacji ekologicznej dla grup przedszkolnych,

b) scenariusz realizacji zajęć edukacji ekologicznej dla uczniów szkół podstawowych,

c) scenariusz realizacji zajęć edukacji ekologicznej dla uczniów szkół ponadpodstawowych.

W ramach każdego scenariusza Wykonawca wyodrębni dwie części:

— informacyjną - w której znajdą się informacje na temat Zamawiającego, jako podmiotu realizującego Projekt, poszczególnych elementów zintegrowanego system gospodarki odpadami, w tym Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów (ZTUO), i,

— edukacyjną - w której znajdą się informacje dotyczące zagrożeń związanych z odpadami powstającymi w gospodarstwach domowych, efektywnych i bezpiecznych dla środowiska metod ich zagospodarowania, sposobów zmniejszania ilości odpadów powstających w gospodarstwach domowych (segregacja, recykling, Punkt Zbiórki Odpadów Problemowych), cyklu "życia" odpadów oraz koszów z tym związanych, popularyzacji zasad "odpowiedzialności konsumenckiej" w zakresie produkcji odpadów.
II. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w wysokości 20 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

III. Termin wykonania zamówienia od podpisania umowy do 15 grudnia 2015 r.
III. Zmiany umowy.

2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na której dokonano wyboru oferty Wykonawcy w następującym zakresie:

3. Zmiany mogą być inicjowane przez Strony.

4. Zamiany umowy mogą być dokonane z zastrzeżeniem zgodności z przepisem art. 140 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiącym, że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

5. Zmiany umowy mogą wynikać:

1) ze zmiany wysokości należnych podatków i opłat w szczególności zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT,

2) z wystąpienia okoliczności uwarunkowanych siłą wyższą uniemożliwiającą wykonanie umowy zgodnie jej treścią i treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia - za siłę wyższą będzie się uważać okoliczności o charakterze wyjątkowym, których Strony w trakcie zawierania Umowy nie były w stanie przewidzieć, ani im zapobiec, w szczególności katastrofy spowodowane przez siły przyrody takie jak: huragany, intensywne opady deszczu, opady śniegu, powodzie, trzęsienia ziemi, skażenia radioaktywne i inne oraz zaburzenia życia zbiorowego, jak: strajk powszechny lub strajki branżowe, rozruchy, wojna i inne, które zaistniały po podpisaniu umowy,

3) ze zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej umowy o dofinansowanie Projektu lub wytycznych dotyczących realizacji Projektu,

4) z uzasadnionych okoliczności, o których mowa w art. 3571 Kodeksu cywilnego,

5) ze zmian zakresu rzeczowego lub finansowego realizowanego Projektu,

6) ze zmiany umowy o dofinansowanie Projektu, 6)7) zmiany osoby wskazanej do pełnienia funkcji Koordynatora (Przedstawiciela Wykonawcy); zmiana jest możliwa jedynie w sytuacji, gdy nowa zaproponowana przez Wykonawcę osoba będzie posiadała kwalifikację i doświadczenie odpowiadające kwalifikacjom i doświadczeniu określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

6. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

7. Wszelkie spory wynikłe w trakcie realizacji umowy będą rozstrzygane przez Sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę

Zamawiającego.

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Krajowa Izba Odwoławcza

ul. Postępu 17a

02-676 Warszawa

POLSKA

VI.4.2)Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Wykonawcom, którzy mają lub mieli interes w uzyskaniu zamówienia oraz ponieśli lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale VI ustawy Pzp: odwołanie i skarga.

2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w terminie określonym w art. 182 ustawy Pzp.

3. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

4. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Krajowa Izba Odwoławcza

ul. Postępu 17a

02-676 Warszawa

POLSKA

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

20.9.2012

Ogłoszenie zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 25.09.2012.



ZUO.POIS.101.MW.001.09.2012 Szczecin, dnia 29 listopada 2012r.

Zamawiający

Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Sp. z o. o.

ul. Czesława 9

71 - 504 Szczecin

Informacja o unieważnieniu postępowania:

Zamawiający informuje, że przedmiotowe postępowanie zostaje unieważnione

Podstawa prawna unieważnienia: art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.).

Uzasadnienie faktyczne rozstrzygnięcia: Oferta z najniższą ceną wynoszącą 1 200 000 złotych brutto przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (1 014 992 złotych brutto).

Pliki do pobrania

Zał.1 formularz oferty cenowej
typ: PDF, waga: 310.88 Kb
Zał. 3 oświadczenie warunki
typ: PDF, waga: 301.69 Kb
Zał. 4 wykaz usług
typ: PDF, waga: 303.58 Kb
Zał. 5 wykaz osób
typ: PDF, waga: 300.67 Kb
Zał. 6 wzór umowy
typ: PDF, waga: 351.57 Kb
Wyjaśnienie treści SIWZ
typ: PDF, waga: 319.59 Kb
Wyciąg z Rejestru Zmian
Autor dokumentu: Wojciech Krysztofik
Data wytworzenia: 25-09-2012
Wprowadzil(a): Wojciech Krysztofik
Data wprowadzenia: 23-10-2012 09:14
Zaktualizowal(a): Bartłomiej Błażejewski
Ostatnia aktualizacja: 23-08-2018 18:26